Overzicht van mijn Marketing Communicatie opdrachten

Verantwoordelijk als marketeer binnen het Branding & Campaign team voor TUI fly, TUI Antillen, TUI Sports, Groups & Incentives. Het ontwikkelen en doorvertalen van de TUI Brand campagnes voor de specifieke communicatiekanalen van bovengenoemde onderdelen. De doorvertaling bestaat uit het passend maken van de communicatie boodschap en inzet van specifieke media gericht op de doelgroepen. De marketingactiviteiten voor TUI Antillen is compleet ingericht op de lokale bewoners van de ABC-eilanden, de TUI Winkels en Partner Retail op de ABC eilanden. Marketing voor Groups & Incentives is compleet gericht op de B2B markt.

In het Branding & Campaigns team van TUI Nederland is Retail een belangrijke onderdeel. De Retail van TUI Nederland bestaat uit de TUI Winkels, de Mobiele Reisadviseurs en de derde reisbureau's.

Om de Retail op een eenvoudige en snelle manier te voorzien van alle campagne materialen van TUI is de Marketing Portal ontwikkeld in samenwerking met Bynder.

Mijn rol als Projectmanager bestaat uit het ontwikkelen, implementeren en uitrollen van de Portal.

In de Portal kan de gebruiker zelf marketing communicatie materialen opmaken met de standaard templates door eigen teksten en (voorgeselecteerde) beelden toe te voegen. De materialen kunnen dan gedownload worden of doorgestuurd naar de drukker om te produceren.

Voorbeeld van de materialen zijn, flyers, advertenties, visitekaartjes, Facebook headers en posts.

Haal alles uit uw verblijf! Dit is voor Landal GreenParks de reden om een app te ontwikkelen.

Alle parken in NL en EU worden in fases aangesloten op de Landal App. In de start fase zijn de volgende onderwerpen voor de gasten bereikbaar. Te weten: Alle activiteiten, alles op en rond het park, reserveren van een tafel in één van de restaurants en contact inforamtie.

In aanloop naar de verkiezingen 2017 heeft Hivos - samen met het Humanistisch Verbond en omroep Human - een creatieve, humoristische, online publiekscampagne ontwikkelen, waarin onze humanistische waarden (denk aan: vrijheid, gelijkheid, diversiteit en solidariteit) centraal staan.

Als Campagne Coördinator voor Hivos Nederland verantwoordelijk voor het bedenken, ontwikkelen, coördineren én uitvoeren van een online publiekscampagne. De campagne is ingezet op Social Media als belangrijkste communicatie kanaal daarnaast was de PR ook groot onderdeel van de lancering.

Previous Next

DeLaMar Theater is voor deze productie een unieke samenwerking aangegaan met theaterproduct Bos Theaterproducties. Door deze samenwerking is de musical voor een periode van 3 maanden exclusief te zien in de Wim Sonneveld zaal in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

In mijn rol als productmanager verantwoordelijk voor de gehele commerciële uitvoering van de musical, van het ontwikkelen van een communicatie concept, het vaststellen van prijsbeleid tot het inkopen en inzetten van alle media.

Previous Next

Consumer Concepts & Partnerships houdt zich bezig met het ontwikkelen en initiëren van commerciële producten en diensten die worden aangeboden aan consumenten. De promoties zijn voor alle on- en offline merken van Sanoma en Veronica Magazine.

In mijn rol als productmanager was ik de spil tussen de commerciële partner en steakholders interne van de verschillende titels. Er voor zorgen dat de gemaakte afspraken tot in de puntjes worden uitgevoerd en dat het, gezamenlijk ontwikkelde concept, geheel wordt uitgevoerd tot het beste resultaat voor alle betrokken partijen. Met uiteindelijk het doel om de consument iets unieks tegen en scherp prijs te kunnen aanbieden.

Voor Veronica Magazine heb ik de ontwikkeling en de lancering van het vernieuwde platform voor entree tickets, deleukstetickets.nl verzorgd. Op dit platform kan de consument tegen de scherpste prijs toegangskaarten kopen voor Attractieparken, Dierentuinen, Wellness en Musea.

ANWB geeft haar leden met het lidmaatschap bij de ANWB voordeel op o.a. uitstapjes voor het gehele gezin. Zo ontvang je korting bij de favoriete attractie parken in Nederland en Europa, dierentuinen, musea, bioscopen, theater, sauna en evenementen.

In mijn rol als productmanager sluit in overeenkomsten met de aanbieders om unieke ledenvoordeel aanbiedingen te kunnen plaatsen voor de ANWB Leden. De acties worden gecommuniceerd in de Kampioen, online en in email nieuwsbrieven. Grootschalige acties zoals een "gratis toegangskaart voor Disneyland Paris" wordt ook uitgebreid gecommuniceerd in de ANWB winkels.

Naast de commerciële deals is ook de afhandeling een belangrijk onderdeel van mijn werk als productmanager, want als je een mooie actie gaat kopen wil je ook dat alles tot in de puntjes is geregeld. De juiste barcodes moeten op de juiste tickets met de juiste informatie van de aanbieder en vooral de actievoorwaarden zijn van belang bij unieke aanbieden.